Sestreljeno letalo – kolateralna žrtev geostrateških interesov

Verjetno je, da so ruski seperatisti sestrelili malezijsko letalo po pomoti.  V večnacionalnih državah z splošno vojaško obveznostjo ni težko najti izurjene vojake , ki obvladajo borilne veščine in borilno tehniko. Podobno je bilo v Jugoslaviji. Nove nacionalne vojske so imele dovolj  strokovnjakov, ki so bili usposobljeni uporabljati tudi zahtevno orožje. Spomnimo se sestrelitve helikopterja JLA nad Ljubljano. Za to nismo rabili tujih inštruktorjev. Seveda pa je pričakovano, da matična država podpira svoje manjšine v sosednjih državah. Rusija ni tu nobena izjema.

Klučno vprašanje  se mi zdi, koliko si Ukrajina ni želela incidenta, saj je vedela , da uporniki razpolagajo z raketnim sistemom zemlja-zrak. Navsezadnje so sestrelili že kar nekaj letal. Danes dva lovca. Razumljivo je, da uporniki niso dobivali tekočih podatkov kontrole letenja, da bi bili seznanjeni s konkretnimi preleti. Pričakoval bi, da bi Ukrajina to področje zaprla za civilna letala. Tudi iz leta nesrečnega letala je razvidno, da je malo skrenilo iz začrtane linije. Je morda kdo poslal takšna navodila, da ga je zvabil v nevarno cono. Kakor koli, v vsakem primeru bi morale obe strani takoj razglasiti premirje na področju letalskih razbitin in omogočiti mednarodnim strokovnjakom ( brez ZDA), da opravijo svoje delo. Namesto tega, sta Ukrajina in ZDA pognali svoj propagandni stroj, da bi seperatiste prekvalificirali v teroriste in da bi dali lekcijo Rusiji.

Po hudih obtožbah in medsebojnem nategovanju so le sklenili začasno premirje.  Trupla, ki so jih baje vozili neznano kam, so zbirali v hladilnih vagonih in kompozicijo predali Nizozemcem. Tudi črni skrinjici je dobila Malezija. Upamo lahko le, da vključevanje Angležev v preiskavo ne bo zbrisalo kakšnih pomembnih podatkov.

Če dobljeni dokazi ne bodo potrjevali ameriško –ukrajinsko  propagando, bodo informacije o letalski nesreči vse redkejši in cela zadeva se bo počasi pozabila. Propagandni stroj bo zmanjšal obrate in čakal na drugo priložnost.

Po prestreženih  komunikacijah med tujimi veleposlaniki, da so na Majdanu na lastne ljudi streljali njihovi skrajneži in ne policija ali varnostna služba strmoglavljenega predsednika,  novi Ukrajine  ne zaupam popolno. Nisem še prebral, da bi aretirali in pripeljali pred sodnike  kakšnega ostrostrelca, čeprav je  evropska demokratična javnost to zahtevala.

Menim, da bi oba incideta morali objektivno preiskati s pomočjo mednarodnih strokovnjakov. Državi, ki je pripravljena žrtvovati nedolžne ljudi za politične cilje, ni mesto v evropski skupnosti narodov. Morda bo kdo pripomnil: Kaj pa Udba? Ali ta ni ubijala, celo v tujini.

Da, vendar politične nasprotnike in ne  nedolžne ljudi. V primeru malezijskega letala celo tujce.

  • Share/Bookmark


10 komentarjev ↓

#1 Rado  Rado dne 24.07.2014 07:50

“Namesto tega, sta Ukrajina in ZDA pognali svoj propagandni stroj, da bi seperatiste prekvalificirali v teroriste in da bi dali lekcijo Rusiji.”

Le kaj ga prhaš stric?
Le kako bi lahko bilo še drugače?
Uporniki, ki so vzniknili čez noč, so do orožja takšnega “kalibra” lahko prišli le ob volji velesile, ki so jim skupaj z orožjem “podarili” še inštruktorje in najverjetneje še operativce.

#2 Rado  Rado dne 24.07.2014 07:53

“Kaj pa Udba? Ali ta ni ubijala, celo v tujini.
Da, vendar politične nasprotnike in ne nedolžne ljudi.”

Kolikor vem, udba ni ubijala političnih nasprotnikov kar na počez, ampak le tiste, ki so bili vpleteni v oborožen terorizem zoper Jugo”

#3   Anonimnež dne 24.07.2014 08:56

Z navedenim se strinjam. Vse velesile (Amerika, Velika Britanija, Rusija, Kitajska, itd.) obravnavajo pravice narodov do uporabe svojega jezika in pravice do samostojnosti tako kot jim trenutno najbolj ustreza. V primeru Kosova se Nato z Ameriko na čelu zelo zavzema za to, da dobijo Albanci pravico do samostojnosti, oziroma, da se izločijo izpod vpliva Srbije. V končni fazi se bodo v prihodnosti priključili Albaniji, kar je verjetno tudi prav. Združitev celotnega naroda v enotno državo je ena izmed osnovnih pravic narodov. Po tem princupu so se v 19. stoletju združili Italijani v enotno državo. Podobno je bilo tudi z Nemci, Poljaki, itd. Zakaj ne bi tega dopustili Rusom, Kurdom, Armencem, Tibentancem, itd. Ukrajina je v bistvu umetna združba več narodov, ki je nastala po razpadu nekdanje Sovjetske zveze. V primeru Ukrajine gre očitno za proces v katerem bi se morali Rusi asimilirati, podobno kot so se morali pred sto leti Irci, v novajši zdgodovini pa Srbi na Hrvaškem in Albanci v nekdanji Miloševičevi Srbiji. Albanci so dobili od Amerike odobritev, da se uprejo asimilaciji, Rusom v Ukrajimi pa se to očitno ne dovoli. Prav zanima me kakšen bo potek osamosvajanja Kataloncev, Kurdov, Tibetancev, itd. Kot Slovenec popiram pravico vseh nalodov do uporabe svojega jezika in združevanja v lastne nacionalne države. Za Ukrajimo vidim edino možnost, da se skliče mednarodna mirovna konfernca, ki bi končala državljansko vojno. Prebivastvu je potreba dati možnost, da se lahko samostojno odloči kje in v kakšni državi želi živeti. Verjetno obstaja več možnosti: federacija, ali pa razpad. Unitarne države, v kateri bi se morali Rusi odpovedati svojega jezika in kulture, pa demokratični svet ne mi smel dopustiti. S tem bi nastalo krizno območje sredi Evrope, ki bi zelo škodovalo razvoju celotne Evrope. Relativno enostavna bi bila rešitev pred pol leta, ko še ni bilo državljanske vojne. Takrat bi morali dati vsem narodom več pravic, državo demokratizirati in pospešiti gospodarski razvoj. Takrat bi se morali tem pogovoriti: Amerika, Rusija, Evropska unija in Ukrajina. Vendar pa takrat ni bilo tega interesa. Zahodne sile še vedno obravnavajo Rusijo in Ruse kot neke vrste nevarnost za zahodno demokracijo in kapitalizem. Ukrajini so dali možnost, da se odloči za sodelovanje z Evropsko unijo s tem, da prekine tesne vezi z Rusijo. Druge izbire niso imeli. Ko se je takratna aktualna oblast odločila za Rusijo, se je uprl prozahodni del prebivastva, ki so ga zahodne sila izdelno podpirale. Ko pa so se odločili za zahod, se je uprl rusko govorči del prebivalstva, ki ga je izdatno podprla Rusija. To so bile povsem logične posledice slabo premišljena zahodne politike, ki privedle do državljenske vojne. Tako nepremišljena politika velesil je pripeljala tudi do drugih državljanskih vojn, ki trenutno potekajo po Svetu (Irak, Libija, Sirija, itd.). Morda je v primeru Ukrajine to v interesu Amerike, saj s tem bisteno oslabil Evropsko unijo in tudi hitro razvijajočo Rusijo. Evropska unija je lahko velik konkurent ameriškim gospodarskim interesom, posebno še, če je povezana z Rusijo, ki ima veliko surovin, ki jih Evropa nujno potrebuje. Takšen razplet dogodkov vsekakor ni v interesu glavnih gospodarskih sil Evropske unije (Nemčija, Francija, Italija). V končni fazi to ni v interesu niti Poljske, Latvije, Litve in Estonije, ki se trenutno najbolj zavzemajo za ostro politiko do Rusov.

#4 Rado  Rado dne 24.07.2014 09:14

“V primeru Ukrajine gre očitno za proces v katerem bi se morali Rusi asimilirati”

Anonimnež!
Očitno si bolj naklonjen Rusom. Kot se stvari razvijajo sedaj, se bodo morali asimilirati Ukrajinci (ali pa se izseliti).

#5   stricmarc dne 24.07.2014 09:30

Rado, problem močnih manjšin ni unikaten ukrajinski problem. kako smo z razpadom Jugoslavije reševali te probleme na Balkanu, ti je poznano; od izbrisov do genocidov in trume beguncev. vsaka država pšoskuša zaščiotiti svojo diasporo, pa naj gre za Nemce v Italiji, Slovence na Koroškem, Italijane in Madžare pri nas. Kolikor nam je poznano, so Avstrijci v času nemirov na Južnem Tirolskem pridno pomagali svojim, tudi z preskrbo eksploziva za daljnovode. Ne ger za to ali si za Ruse ali za Ukrajince, tudi ne gre zato ali si za naše ali vaše, pač pa za objektiviziranje ocene, premerjene z istim vatlom za vse. Morda sem naiven, morda idelaist. Vendar Rado pri tem lahko ustavimo ekstremizem. Z vojsko je pozno. Zasledoval si pobude in pripravljanje zakonov, ki želijo Ruse asimilirati ali deportirati. Podobno stanje je tudi v Baltskih državah, le da se niso problema lotili niti reševati, kot mi z izbrisanimi in na koncu ta kratko potegnili.

#6   Stric Marč dne 24.07.2014 09:59

Rado, če bo odcepitev uspela nekaterih delov Ukrajine ( v kar ne verjamem), imaš prav. Tako kot Srbi iz odcepljenega in samostojnega Kosova.

#7 Rado  Rado dne 24.07.2014 17:38

Streljanje na visokoleteča letala ne more biti del legitimnih odcepitvenih teženj.
Tu se (moje) razumevanje, toleranca do agresivnih dejanj neha.
In zato sploh sem repliciral.

#8   stricmarc dne 24.07.2014 18:04

Se strinjam. Zato pa je potrebno strokovno in nepristransko ugotoviti krivca. Za krivce pa imeti enako palico, ne glede na to, kdo je krivec in čigavo je letalo. Praksa tega žal ne potrjuje.

#9   jin dne 26.07.2014 17:58

V resnici je popolnoma nepomembno, kakšno mnenje, dokaze, karkoli, ima kdo o padcu malezijskega letala. Razmere v Ukrajini in med Rusijo in zahodom so prišle do te točke, da nobeni strani več ni mar za mnenje druge. Poteka vojna, ki se ne bo ustavila zaradi smrti civilistov. Navsezadnje je bilo do zdaj v Ukrajini ubitih več sto civilistov, mesta so bila podvržena obstreljevanju. Se bodo ruski uporniki zdaj ustavili zaradi gonje v zahodnih medijih? Spomnili se bodo na svoje mrtve in se borili dalje. Ruski mediji so polni poročil in posnetkov trpljenja civilistov na področjih, ki jih nadzorujejo uporniki. Podobno, kot se v zahodnih medijih manipulira z mrtvimi na malezijskem letalu.

Tako da je iskanje krivca za sestrelitev letala, kar se je 99% zgodilo po nesreči, popolnoma nepomembno za nadaljnjo usodo Ukrajine. Zmagal bo tisti, ki bo imel na razpolago več orožja in mož.

#10   stricmarc dne 26.07.2014 18:29

Danes sem prebnral članek v Objektivu, prilogi Dnevnika o sestrelitvi malezijskega letala. Podatki kažejo, da so moje sumnje več kot potrjene in še malo, pa bo svet pristal na teorijo, da je pač nekdo po pomoti sestrelil letalo. Tudi če so ga Ukrajinci, so ga po pomoti. Krivci pa so normalno Rusi, ker so moralno in materialno podpirali svojo manjšino- separatiste. Če tega ne bi bilo, tam ne bi bilo vojne in nihče ne bi streljal na letalo. propagandni stroj se že ustavlja.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !